Τετάρτη 3 Νοεμβρίου 2010

Το βιβλίο μαγειρικής του IKEA


Δεν συνηθίζω να γράφω για βιβλία μαγειρικής, αλλά νομίζω πως το συγκεκριμένο χρήζει μιας εξαίρεσης. Πρόκειται για το βιβλίο μαγειρικής που κυκλοφόρησε από το IKEA, το οποίο είναι ένα πραγματικό έργο τέχνης.
'Εχει τίτλο “Hembakat är Bäst” (σε ελεύθερη μετάφραση, "Το σπιτικό είναι το καλύτερο") και περιέχει μεν ενδιαφέρουσες συνταγές, αλλά το μεγάλο του ατού είναι οι φωτογραφίες!
Κάθε συνταγή συνοδεύεται από δύο φωτογραφίες, μία που παρουσιάζει τα υλικά που θα χρησιμοποιηθούν και μία με τη συνταγή έτοιμη. Το πιο ενδιαφέρον, βέβαια, είναι όχι το "μετά", αλλά το "πριν", αφού τα υλικά είναι παρατεταγμένα σε γεωμετρική διάταξη πάνω σε φόντο παστέλ αποχρώσεων, με μια αισθητική που είναι φυσικά εμπνευσμένη από το σκανδιναβικό design.

Την πρωτότυπη αυτή φωτογράφιση έχει κάνει ο Carl Kleiner και το food styling η Evelina Bratell. Μη μου πείτε ότι δεν είναι αφηρημένος εξπρεσιονισμός!
Γενικά, απολαμβάνω τρομερά να κοιτάζ
ω φωτογραφίες τροφίμων, αλλά αυτή η φωτογράφιση, εκτός από τις γαστρονομικές μου ανησυχίες και το αισθητικό μου κριτήριο, καλύπτει και το ψυχαναγκαστικό μου σύνδρομο. Όχι, δεν φτιάχνω κι εγώ ευθυγραμμισμένους σωρούς από αλεύρι με στένσιλ όταν μαγειρεύω, ούτε στήνω τις πλάκες της κουβερτούρας σε πυργάκια σαν τραπουλόχαρτα προσπαθώντας να βρω το απόλυτο σημείο ισορροπίας, αλλά ναι, γενικά το κόλλημά μου με την τάξη φρονώ πως έχει λάβει πια ανεξέλεγκτες διαστάσεις και αν πήγαινα σε ψυχίατρο σίγουρα θα διέγνωσκε OCD. 'Ισως όταν αρχίσω να ανοίγω όλα τα σακουλάκια με ξύλα κανέλλας στο σουπερμάρκετ για να εντοπίσω και να αγοράσω μόνο όσα είναι ισόπαχα και ισομήκη, να αποφασίσω να λάβω και θεραπεία. Ως τότε, απλώς αγαλλιάζω στη θέα αυτών των τόσο τακτικών φωτογραφιών. Αν και σε μερικά σημεία, που κάποια αντικείμενα φεύγουν λίγο από την ευθεία, μου έρχεται να πάω να τα ισιώσω. (Μα για όνομα του Θεού, αυτή η Evelina Bratell δεν είχε μια μεζούρα; Είναι κατάσταση αυτή; Δείτε εδώ!)

Εντωμεταξύ, έχω φάει όλο το google προσπαθώντας να βρω αν πωλείται το βιβλίο στην Ελλάδα, αλλά νομίζω πως προς το παρόν κυκλοφορεί μόνο στα Σουηδικά και δεν έχει μεταφραστεί σε καμία άλλη γλώσσα. Αντε ντε, τι περιμένουν;

Y.Γ. Αναρωτιέμαι,
εκτός από τις οδηγίες συναρμολόγησης,
θα δίνουν και κατσαβίδι άλεν μαζί με το βιβλίο;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου